Nieuw: V-Ray 6 voor 3ds Max
Nieuws | 14 juli 2022
V-Ray 6 voor 3ds Max is beschikbaar om te downloaden! Deze nieuwe versie bevat weer vele nieuwe opties en verbeteringen. Hieronder geven we een overzicht van alles wat er nieuw is in V-Ray 6.
Wat zijn de nieuwe functies in V-Ray 6?
Chaos Scatter: Nieuw in V-Ray 6!
Met het nieuwe verspreidingsgereedschap kun je snel en makkelijk bossen, velden, mensenmassa’s, en meer maken. Je kunt zo veel details toevoegen aan de scene zonder dat het veel geheugen gebruikt. Gratis Scatter-presets zijn ook beschikbaar in Chaos Cosmos.
V-Ray Enmesh: Nieuw in V-Ray 6!
Met Enmesh kun je geometrie beschouwen als een textuur. Echter, in plaats van een afbeelding te herhalen over een oppervlak, gebruikt het naadloos repeterende geometrie. Gebruik Enmesh voor het maken van patronen zoals hekken en stoffen. Het gebruikt veel minder geheugen dan displacement of kopiëren met de hand.
Chaos Cloud Collaboration: Nieuw in V-Ray 6!
Hiermee krijg je nu snelle feedback over de voortgang van het werk. Upload rechtstreeks renders vanuit de framebuffer van V-Ray naar Chaos Cloud Collaboration. Deel dit werk met collega’s en klanten om opmerkingen en annotaties toe te voegen.
V-Ray Proxy Objecthiërarchie:
Met de nieuwe hiërarchische weergave van V-Ray Proxy zet je makkelijk de zichtbaarheid van een enkel object of van een materiaaloverschrijving aan of uit. Je kunt hierbij de aangepaste volgorde op naam instellen, en de geometrie-uitwisseling en aangepaste bibliotheek-workflows stroomlijnen.
V-Ray Decal met Displacement:
Je kunt nu V-Ray Decal (sticker/opdruk) gebruiken om displacement toe te voegen aan elk oppervlak. Zo krijg je nog realistischere gebarsten muren, rotsen, reliëf letters, en meer.
Procedurele wolken:
Met slecht een paar klikken creëer je de juiste wolkenlucht voor scenes met V-Ray’s nieuwe procedurele wolkensysteem.
Nieuwe grondprojectie:
Met de nieuwe, flexibele grondprojectie van V-Ray Dome Light til je HDRI renders naar een hoger niveau.
Texturen in batch laden:
V-Ray 6 introduceert de optie om texturen in batch te laden in VRayMultiSubTex. Hiermee voeg je nog sneller dan voorheen variatie toe aan scenes. Bovendien kun je in een handomdraai materiaalvariaties creëren.
Light Mix lichtselectie:
Krijg eenvoudig toegang tot scènelichten met de optie om ze rechtstreeks in de Light Mix-interface te selecteren.
V-Ray Material Faster SSS:
Met een gloednieuwe V-Ray Material SSS-modus render je nog sneller doorschijnende materialen.
Verbeterde energiebehoud van V-Ray Material:
Met de verbeterde energiebehoud van V-Ray Material render je nog nauwkeuriger ruwe metalen en andere reflecterende oppervlakken fysisch.
Thin Film laag:
Creëer realistische zeepbellen, olievlekken en andere dunwandige lagen met de nieuwe Thin Film optie in V-Ray Material.
Snellere UI tekentijden:
V-Ray’s interface voor materialen en texturen heeft nu veel snellere laadtijden. Zo krijg je een soepelere ervaring bij het werken met materiaal-netwerken.
Composition Guides Layer in VFB:
Verfijn de compositie van scènes zonder een afzonderlijke toepassing. Met de nieuwe compositiehulplaag in de VFB, met aanpasbare overlays, kun je eenvoudig experimenteren en de beeldcomposities verbeteren.
VFB Panorama Viewer:
Bekijk sferische panorama renders tijdens het renderen, rechtstreeks vanuit de V-Ray Frame Buffer.
V-Ray 6 for 3ds Max nu verkrijgbaar
Over welke nieuwe updates ben jij het meest enthousiast? Bestel de nieuwe V-Ray voor 3ds Max nu in onze webshop.
Let op! De licentievormen van V-Ray zijn veranderd. Je kunt nu kiezen voor een Solo, Premium, of Enterprise licentie. Bij elke licentie krijg je toegang tot alle V-Rays (voor 3ds Max, Maya, SketchUp, Rhino, Revit, Cinema 4D, Unreal, Houdini en Nuke). Lees hier meer over de nieuwe V-Ray licentiestructuur.